סגנון חיים

תזונה נגד אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס היא מחלה הקשורה לסיכון מוגבר לשברים. התכונה העיקרית שלו היא דילול העצם, שלעיתים נגרמת ממחלה בסיסית אך נובעת בעיקר מהרגלי אכילה לקויים. בשורות הבאות, אנו מציגים מידע חשוב על התזונה של אנשים עם אוסטיאופורוזיס. כך ניתן להתמודד עם המחלה ואף למנוע אותה או לדחות אותה שנים.

האם ישנם גורמי סיכון לאוסטאופורוזיס?

לפני שנתחיל דיאטה לאנשים עם אוסטיאופורוזיס, ישנם מספר גורמי סיכון למחלה. לדוגמה, הזדקנות ופעילות יתר של בלוטת התריס הם גורם מרכזי. גורם נוסף הוא אורח חיים בישיבה וחוסר פעילות גופנית. בנוסף, שימוש בתרופות מסוימות, כמו סטרואידים, יכול להאיץ את אובדן העצם.

מה כדאי לאכול

זכרו שתזונה לאנשים עם אוסטיאופורוזיס אינה תחליף לפעילות גופנית. מחקרים הראו כי תזונה נכונה, בשילוב עם פעילות גופנית, יכולה לסייע בחיזוק העצמות. להלן כללי התזונה העיקריים:
1. קבל יותר סידן – רופאים ותזונאים ממליצים לוודא שיש לך מספיק סידן. בגיל ההתבגרות יש להגביר את צריכת הסידן במהלך ההריון וההנקה, גם מגיל 60. מבוגרים מעל גיל 18 זקוקים ל-1,000 מ"ג סידן ביום.
2. גיוון בתזונה שלך – סידן לא נמצא רק במוצרי חלב. גם שומשום וטחינה, שעועית, פולי סויה, ברוקולי, כרוב, סרדינים עשירים במינרלים חשובים.
3. ויטמינים מסוימים, כמו K ו-D, משפיעים על בניית העצם ותורמים לבריאות העצם ולחוזק.
4. מזונות עם ויטמיני B – ויטמין זה, במיוחד B12, מסייע ביצירת עצם (בין מגוון יתרונות בריאותיים אחרים). בהקשר זה, אכילת בשר, דגים וביצים מועילה מאוד. ניתן להשתמש בתוספי מזון במידת הצורך.
5. למה חשוב לאכול ירקות ופירות – מזונות טבעיים אלו יכולים לאזן את חומציות השתן שלכם. דילוג על ירקות ופירות עלול לגרום לפירוק העצמות ולשחרר סידן לכליות.
6. ירקות ירוקים מומלצים מאוד מכיוון שהם מכילים ויטמינים בוני עצם.
7. מינרלים חיוניים – מינרלים מסוימים כמו מגנזיום נמצאו כמסייעים בספיגת סידן טובה. בשביל זה, אתה צריך לאכול מזונות כמו דגנים ושעועית.
8. למה פירות יער הם שימושיים – הם מאטים את פירוק העצמות בצורה טובה מאוד.